Thursday, November 3, 2011

bila hati menjadi satu.

hey,amek laa num fone ekah,joe. tak payah malu malu. aku ingat lagi kata kata kawan farah semasa aku dan farah lepak bersama fizrah ghazali dan hanan hatta. aku hanya mengenali muhammad zafri bin zolkapli dengan nama panggilan nya iaitu joe semasa kami dalam minggu mesra siswa. Pada penghujung minggu mesra siswa, muhammas zafri di kantoi kan kerana dia menyambut hari jadi pada bulan disember bersama beberapa pelajar yang turut menyambut hari jadi pada bulan tersebut. Kata kata muhammad zafri yang selalu aku ingat sampai sekarang, 'mai jauh dari kedah' dan dari situ aku kenal diri nya sebagai joe mai jauh dari kedah.


Kami mengenali diri masing masing semasa lepak bersama kawan kawan farah pada part2 dan pada part3,kami mula rapat sebagai kawan di laman muka buku. Kami selalu borak melalui IM dan selalu kongsi cerita. Bila berjumpa di UiTM Machang, kami hanya tersenyum sesama sendiri dan aku selalu menegur nya. Pada part4,kami putus contact dan berhenti IM. Masing masing sibuk dengan study masing masing kot.

Semasa cuti sem selepas part4, kami mula rapat dengan IM di facebook. hee. Entah kenapa kami mula rapat dan berkongsi masalah masing masing. Kebetulan, ketika itu muhammad zafri mendapat freecall dari celcom kerana hari jadi nya. Kami mula rapat dengan astik bergayut dan sms. Bila masuk awal part5, aku rapat dengan nya dan dia selalu lepak di rumah sewa aku. Dia pernah membawa aku keluar ke Tanah Merah untuk aku membeli barang rumah sewa. Pada hari kami keluar, dia memberi aku rantai yang mempunyai loket bernama 'gjoe' dalam bahasa cina.

Selepas itu, aku dapat rasa sesuatu dalam hati aku. Aku tak pasti itu adalah sesuatu yang betul atau tidak. Muhammad zafri bin zolkapli memikat aku dengan memberi aku Kinder Bueno dan hati aku cair sedikit demi sedikit. Aku memang gila coklat dan dia memahami aku. Sikap nya yang selalu  mendengar masalah aku, memberi nasihat, membuat lawak yang boleh membuat aku ketawa, mengambil berat bila aku jatuh sakit dan tak pernah merungut bila aku selalu sakit.

"Love is not what the mind thinks, but what the heart feels." Pada 29hb Januari 2011, Muhammad zafri bin zolkapli menyatakan hasrat kepada ku dan aku menerimanya seadanya. Lebih baik kita menerima seseorang yang menyayangi kita kerana mereka menyayangi kita sepenuh hati. Aku perlahan lahan menyayangi Muhammad zafri dan kini hati sudah menjadi satu dengan nya. Terima kasih Muhammad Zafri Bin Zolkapli kerana menerima saya seadanya. Iloveyoumuhammadzafribinzolkaplitilltheend.  Tak lama lagi, kita akan cukup setahun dan InsyaAllah jika ada jodoh,kita akan disatukan dengan Izin Nya. Amin.


Thanks for loving me,b.
Let the world stop turning,
Let the sun stop burning,
Let them tell me love's not worth going through.
If it all falls apart,
I will know deep in my heart,
The only dream that mattered had come true
...In this life I was loved by you. 
lepak di sigai depan uitm machang.  :)


                                                lepak di Hayaki kota bharu.  :))



Dinner pra grade di Hotel Renaissance.  :))

zafri yang lukis. terima kasih.  :))

2 comments: