Friday, November 4, 2011

sepanjang tiga tahun di UiTM Machang.

Surat tawaran, medical checkup, bayaran yuran dan barang barang untuk ke UiTM Machang telah sudah siap untuk di bawa kesana. Walaupun hanya mengambil masa 45minit untuk samapi ke destinasi, mungkin Machang menjadi sesuatu tempat yang baru untuk aku membiasakan diri. Bermula lah perjalanan kehidupan aku sebagai pelajar UiTM Machang dalam Diploma Pengajian Perniagaan pada 26hb disember 2008 di mana aku mendaftar diri di kolej Dato' Onn 4. Hati terasa tidak sabar untuk meneruskan perjalanan kehidupan aku di UiTM.

Minggu Mesra Siswa selama 4 hari memberi aku sesuatu kenanagan di mana aku mengenali ramai rakan rakan baru dan membiasakan diri dengan tempat yang aku akan menghabiskan masa untuk belajar dan mencapai kejayaan. Kawan persekolahan aku dan sebagai kawan rapat aku, Zuraifarah Izzaty telah masuk ke UiTM Machang pada pengambilan bulan 6 dan dia lah yang banyak menolong aku semasa di Machang. Kami pulang dan datang ke UiTM bersama sama menaiki skuter biru nya tidak kira panas atau hujan ribut kerana tujuan kami adalah satu iaitu untuk sampai ke Machang dengan selamat. Terima kasih farah sebab memberi kenangan yang manis untuk ekah ingat. :) Tidak kira susah atau senang selama di Machang, farah selalu di sisi ekah. love you babe.

DBM1C ialah kelas aku untuk part1. Di situ lah aku mengenali ramai kawan kawan seperti izzati baharuddin, norizuana, reza, nawwal, kak syaznie, amir, liana keropok lekor, azmira, mira mache, hanisah, bell, syeeda dan lain lain lagi. Banyak kenangan manis aku bersama mereka selama aku menimba ilmu di UiTM. Susah senang sama sama dan bila kelas tengah dalam proses pelajaran,kelas aku senyap je sebab masing masing memberi tumpuan yang sepenuh nya. itu lahh kelas kami. hee.

Selepas part3 iaitu part 4, kelas budak business batch aku jadi dua kelas je. Di situ aku mengenali yasmin ayuni, noor asikim masuk kelas kami pada part2 lagi, nadhirah yusreen, mijie, faiz, edlin, eqa, fatin syuhada, fatnin dan ramai lagi. kelas kami makin ceria kerana walaupun ramai yang baru tapi kami semua menyesuaikan diri masing masing dalam masa yang singkat. hee. Pada part5 pula, kami satu kelas pergi trip eco mal dan investment. haha. memang banyak kenangan manis dan pahit semasa trip dan sebelum trip kami diluluskan. begitu banyak cerita dan gugaan yang kami lalui tapi bila di ingat kembali, kelakar jugak. hee. Hanya kelas kami sahaja apa cerita di sebalik dua trip yang telah kami pergi dan ia meninggalkan sedikit sebanyak memori.


Pada semester akhir, begitu banyak juga kenangan yang dapat simpan kerana di situ lahh aku lebih mengenali mereka semua.  Aku mengambil subjek transportation juga akhirnya selepas membuat keputusan bersama noor asikim dan yasmin ayuni dimana sebelum itu kami membuat keputusan untuk mengambil subjek international business dan aku masih ingat yang kami bertiga bergesa gesa ke library uitm untuk menukar subjek kami. Bila di kenang, banyak sudah masa aku habis kan bersma mereka mereka yang hanya aku kenal selama tiga tahun dan selama tiga tahun itulahh aku mengerti apa erti kawan dan sahabat yang sebenar. Ramai yang sudah menolong aku semasa aku belajar di UiTM dan menjadi cikgu aku dan mereka ialah kak syaznie, reza, nawwal, ken, yasmin, amir, edlin, nadhirah yusreen, izzati yang sudi mengajar aku walaupun aku kadang kadang lembap jugak dan aku juga berjaya samapi aku mengahabiskan study aku di sana. Saya, farah afiqah fatin berterima kasih kepada korang semua yang banyak menolong aku semasa kita semua di UiTM dan aku menyayangi kamu semua sebagai kawan seperjuangan aku.

Disini juga aku ingin memohon maaf sekira nya selama kita semua mengenali antara satu sama lain di UiTM Machang dalam masa tiga tahun ini. Aku mendoakan kejayaan kamu semua dan semoga berjaya mencapai cita cita yang telah kita idamkan selama ini. InsyaAllah kita semua akan bertemu lagi jika ada yang ingin membuat reunion. Terima kasih untuk segalanya.  :))

semasa kita part1. dapat no1 dapat untuk sketsa. haha~
trip ke cameron semasa part 5 untuk subjek eco mal.  :))

trip ke kuala lumpur untuk subjek transport masa part6. bestt. haha~

 bersama yasmin ayuni di AKM 2011.  :)

dinner pra grade kita.  :)) semua hebat. haha.

bersama siti nurafiqah, norizuana, fatin shuhada dan wan fatnin sebelum berangakat ke hotel renaissance.

bersama noor asikim di cameron highland. hee.  :))




terima kasih. semua ini pasti akan aku ingat sampai bila bila.  :))






  








No comments:

Post a Comment