Saturday, November 5, 2011

satu semester shikin mazeri.

semester akhir, aku memang tak dapat kolej dan aku mengambil keputusan untuk menyewa bilik di bangunan depan uitm machang itu. walaupun sedikit mahal tetapi ia memberia ku sedikit kegembiraan dan aku berterima kasih kepada noor asikim kerana telah banyaak menolong aku untuk duduk menyewa di situ. thanks ken. i'm really appreciate it.

aku membuka pintu bilik yang aku sewa dengan penuh ingin tahu siapa kah rakan sebilik aku dan aku mendapati seseorang yang telah aku kenali semasa part3 dahulu iaitu shikin mazeri. Kami pernah sekelas dalam subjek bisness communication dan pernah satu level semasa aku duduk di kolej Dato' Onn4 semasa aku part4. Aku masih ingat geng shikin mazeri selalu suka menyakat aku kerana aku kadang kadang tersasul melatah. haha.  (tidak mengaku yang sememang nya melatah). pada mulanya aku takut untuk menegur shikin kerana dia terlalu pendiam semasa aku mula mula duduk bersama nya walaupun kami sebilik. seingat aku, aku lahh yang banyak memualakan bicara. 'mungkin dia tidak biasa lagi dengan aku', itu yang  berlegar di fikiran aku ketika itu.

Lama kelamaan, aku dan shikin mazeri semakin rapat kerana perangai kami sama iaitu banyak cakap dan selalu gelak bila nak keluar ke mana mana. kalau orang tengok, mesti fikir yang kami nh dah tak betul. haha. Aku seorang pendengar yang setia sekiranay dia mempunyai masalah dan dia pun begitu. kami makan sama sama, lepak sama bersama muhammad zafri dan heliana othman, date bersama sama dan melalui saat saat yang sedih bersama sama.

Walaupun hanya satu semester aku rapat dengan shikin mazeri,seolah olah aku sudah terlalu lama mengenali nya. Aku senang untuk mengatakan apa apa dan dia selalu mendengar dan menerima nya. Di saat aku memerlukan shikin, dia selalu ada. Shikin selalu bagi semangat dekat ekah. terima kasih sebab faham dan tahan dengan perangai ekah yang kadang kadang teruk. haha. rindu jugak nak kacau shikin melatah. heee. Sangat merindui saat saat kita menghabiskan masa bersama, gelak sama sama, terperanjat sebab lipas sama sama, buang sampah sama sama, makan nasi set sama sama, teman ekah buat keje dan banyak lagi. terima kasih shikin mazeri. Ada kesempatan dan Izin dari Nya, pasti kita akan bertemu lagi. InsyaAllah.


                                             bersama shikin mazeri di hayaki kota bharu.   :))





                                             bersama shikin mazeri di wakaf che yeh.   :))



"People never know how special someone is until they leave, but maybe sometimes its important to leave, so they are given that chance to see how special that someone really is" 

loveyou, shikin mazeri. see you next time. always miss you babe.  :)


A friend is a person
to laugh and cry with,
An inspiration,
Someone who lends a helping hand,
though friends may not be forever,
And they may not end up together,
the memories of a true friendship will
last forever.
A friend is not a shadow nor a servant
But someone who hold
a piece of a person in his heart.
Someone who shares a smile,
Someone who brightens up your day
What makes a person a friend?
Is by saying your Love will stay.
 
p/s: iloveyoubabe

No comments:

Post a Comment